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WORLD-EX-POSITION

WELT - AUS - STELLUNG



                           

OPENING NIGHT 25.4.2008

Paralell Opening Open Space & LABfactory
LIVE-STREAM  Start : 20:00









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April 26. – Mai 15. 2008


WORLD-EX-POSITION 
ist gezeigter Partikel
gegenwärtiger Prozesse.
 Zonen des künstlerischen
wie diskursiven Transfers.
Ansichten des Un/Möglichen -
der Welt in einer Ausstellung.
Ein openLAB in der LABfactory
kombiniert mit und fortgesetzt
in einer Ausstellung im
OpenSpace.

kindly supported by:

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myfirstburialpromo - 1188011.1
Nancy Mauro-Flude | sister0

My First Burial
2006. film /lecture/performance. 32 min.

Die Performancekünstlerin und “queen of uncensored data” sister0 zeigt in  „My first Burial“ Aspekte des wohl reichhaltigsten Fundus unserer Alltags-, Bild- und Erzählkultur: des beklemmenden Repertoires misogyner Fantasieszenarien. Der Topoi der poetischen Kopplung von Weiblichkeit und Tod erweist sich als besonders tragfähige Denkfigur für den Sieg der Kultur über die Natur - deutlich vom gewöhnlichen Leben abgegrenzt und durch die weibliche Semantisierung noch mehr im Bereich einer sicheren Alterität angesiedelt. „Tote Mädchen“ Ausdruck kultureller Symptome - kodierte Botschaften eines verdrängten Wissens.

Die staatliche und institutionelle Kontrolle von Körpern, Software, Hardware, medizinischer Pflanzen und Kräuter zeigt nicht nur latente Effekte auf jene, die Leben generieren (Frauen) sondern auch auf unser eigenes Verständnis der indifferenten Welt der Toten und Untoten. In my first burial gilt sister0s Interesse eben diesen exponierten Körper des Wissens: den desorientierten, verbotenen, verbannten. Insbesondere Fragen ihrer Überführung, ihrem Transfer und ihrer Sicherung, ihrer Konservierung. Auf einer Reise in den Süden Kolumbiens, in die Region des Putumayo (Nariño), richtete sie den Blick darauf, wie die alten Praktiken, der Einsatz von Pflanzen [Software] Requisiten und Talismanen [Hardware] korrelieren mit den neuen, gegenwärtigen, denen von Computer & Medienplattformen und ihren analogen Erlebnis& Ereigniswelten ( merke: Erlebnis& Ereigniswelten für jene in den Metropolen). Kurz nach ihrer Ankunft überreichte ihr der Sohn des Schamanen eine Tarot-Karte: „der Teufel“. Der Schamane selbst riet ihr: ein Begräbnis. Sie begann mit einem Begräbnis, sie begann mit my first burial. © sister0
 
Bio/Profile: Sister0. Performancekünstlerin, arbeitet im Feld experimenteller Medien und bildender Kunst. In Europa, in Australien, manchmal in Südamerika.  Ihr spezielles Interesse gilt dem Meme-Hacking, metaphysischen Netzwerken, Hommagen an parapsychische Manifestationen des späten 19. frühen 20. Jahrhunderts, politischem Kabarett und den so erzeugten Erfahrungsräumen.  Ihr letztes Projekt, „paraphernalia“, demonstriert dies durch sensitive Sound-Objekte, fabriziert von transformierten Gamepads,  – Talismane, die Klänge u. a. generieren und kontrollieren. Ähnlich einer Radioübertragung -  irgendwoher -  eventuell von der „anderen Seite“?
 
Performing artist and 'queen' of uncensored data, provides her audience with a sensitive view on the uncanny repetition of 'dead girls' in life, art and literature; with the work 'My First Burial'.
State and institutional control of bodies, hardware, software, western medicine plants, herbs, has enduring and limiting effects on those who generate life (women), how we experience life itself, but also our ability to understand the formless world of the dead and undead. She is concerned with ostracised and imperilled bodies of knowledge and interested in the retrieval and transmission and of them. In the spirt and sentiment of the Beat Generation, in 2003 I went to South Colombia, the Puto-Mayo Region, Foundation de Investigaciones chamanistas to experience ancient practices of plant usage [as software] and how objects, such as the Shaman Rattle rattle and other paraphernalia or talisman [hardware] are related to the rising ubiquity of computational media and platform usage nowadays and the merged realities they bring about with them (for those in the metropoles). Not long after she arrived the shaman's son gave her the Devil Tarot Card, soon after the shaman advised her that she should have a burial. So she began with a burial, “my first burial”.
© sister0


"...These poets shall exist when the age long slavery shall have ended when, she will be able to live by & for herself, when man hitherto having given her freedom, she will be a poet. Women will discover the unknown. Will her word be different from ours? She will discover things that will be strange & unfathomable, repulsive & delicate. We shall take them from her & we shall understand them. "
-Rimbaud.

Bio/Profile:  Sister0 is a performer working with experimental media and fine art. She manifests in Europe and Australia and sometimes South-America.  Her interests include meme-hacking, metaphysical networks; giving homage to the late 19th-early 20th century manifestations of the paranormal, political cabaret and the experiential worlds they carry in their wake.

One of her latest projects "paraphernalia" exemplifies this, Gamepads are transformed into sensitive sonic objects, talisman, that among other thing, control and triggers sound, like a radio transmission coming from elsewhere, perhaps the other side?









Jesse - 1187828.1
JESSICA ERREY ADT  | Jesse Darlin’
I was a teenage porn star.
performance lecture - 30 minutes.

I was a teenage Pornstar von Jesse Darlin, ver/körpert nicht nur, Jesse Darlin zeigt auf: Sie ist gegen die Sex-Industrie - sie ist aus den gleichen Gründen dagegen, aus denen sie auch gegen McDonalds ist oder ähnliche Konzerne. Mit verschärftem Blick wird expliziert, warum wir alle unsere eigenen Porno’s produzieren sollten: Da, wo der hegemoniale Blick des Grosskapitals uns ausmacht und festschreiben will, sind wir nicht.  Wir sind unser eigenes Spektakel. © Jesse Darlin’

Bio/Profile: Jesse Darlin' ist Piratin. Rebellin, post-postmodernist, post-populistische Performerin und „Rent-A-Muse“. Sie studierte an der Gerrit Rietveld Academie Kunst und an der Theaterschule Amsterdam Schauspiel. Sie war Köchin, Diebin, Ehefrau, Geliebte, Malermodell, Körperdouble und teenage pornstar. Darlin' queert Plattformen und Disziplinen: Performance, Live Musik, Literatur, Collagen, Illustration, „experimentelles Leben“, sie geht ins und wird selbst Spektakel  um es schließlich zu transzendieren.  Sie kooperierte u. a. mit dem Musiker Fyfe Dangerfield, dem Maler Jan Maris, der Performancekünstlerin SisterO, der Fotografin Cereinyn Ord, Memecraft engineer/ elektronischer Musiker Decoy und der Künstlerin Ossa Kierkegaard. Lebt und arbeitet in Paris, Amsterdam, Portland, Seattle und London.






This piece she wrote, which is essentially about why she’s against the sex industry (for the same reasons she is against McDonalds, and then some) but pro-porn. And about why we should all be making our own fukkin' porno; take the gaze back from the hands of Große Kapital and become yer own spectacle, kids!
© Jesse Darlin’

Bio/Profile:  Jesse Darlin' is a pirate, rebel, post-postmodernist, post-populist performer and "rent-a-muse." She studied fine art at the Gerrit Rietveld Academie and modern mime at the Theaterschool of Amsterdam, and has variously worked as a cook, thief, wife, lover, stylist, soda jerker, circus clown, artists' model, body-double and teenage porn star. Darlin' works across the platforms of performance, live music, literature, collage, illustration and "experimental living," moving into and becoming The Spectacle in order to transcend it. Previous collaborations included musician Fyfe Dangerfield, painter Jan Maris, performance artist Sister0, photographer Cereinyn Ord, memecraft engineer/ electronic musician Decoy and fine artist Ossa Kierkegaard among others. She has lived and worked in Paris, Amsterdam, Portland, Seattle and London.





shazalakazoo - 1187829.1SHAZALAKAZOO - breakbeat/folk/electronica

Balkan Breakz. Die Intention ist einfach: nicht gedacht als Kunst, ist es einfach Unterhaltung, Spaß, ähnlich der Musik der so Vorfahren –  ihrer Vergangenheit von Gewicht - welche die Bevölkerung der Balkanregion zuversichtlich durch seine turbulente Geschichte begleitete.  In guten wie in schlechten Zeiten. Nur das Äußere der Musik hat sich verändert, sie umfasst nun die kontinuierliche Entwicklung der Instrumente, die harmonischen und rythmischen Einflüsse der Gegenwart. Seine Essenz aber blieb die gleiche: weniger reden, mehr tanzen, morgen ist ein neuer Tag. Andere Stilrichtungen, andere Einflüsse, andere gilt es zu umarmen. Also, lass uns tanzen! © Milan Djuric

Bio/Profile:
Shazalakazoo - Balkan Breakz - digitale, elektronische Musik seit 1998, seit 2000 live. Shazalakazoo absolvierten Auftritte in diversen Clubs  u.a. Belgrad, Novi Sad, Zagreb, Pula, Ljubljana, Basel, Amster¬dam, Cologne, Köln und Dortmund, sowie bei mehreren Festivals in Kroatien, Serbien und Slowenien sowie in Wien, EXIT Festival (Novi Sad), Aprilski Susreti Festival (Belgrad), SeriousPop Festival (Wien) sowie Media Mediterranea Festival (Pula). Mehrere Compilations und Veröffentlichungen: Belgrade Coffeeshop (B92, Serbia), Mute Magazine (Fallout Records, UK), Bombardiranje New Yorka (Listen Loudest Records, Croatia) and Media Mediterranea (Metamedia, Croatia).

Shazalakazoo sind: Milan Djuric (im Studio: programmierung, vocals, woodwinds, keyboards, gitarren; Live: computer, midi-controllers und vocals) and Uros Petkovic (im Studio: programmierung, scratching, keyboards, gitarre, violine; Live: computer und turntables).

The intention of the Balkan Breakz is simple: it is not meant to be art; it is simple entertainment like the music of its countless predecessors - an important pastime, faithfully accompanying the inhabitants of the Balkan peninsula throughout its turbulent history, in good or bad times alike. This music only kept changing its outer shell, embracing the ongoing evolution of popular instruments, harmonic and rhythmical influences of any current era. Its essence, however, remained the same: less talking, more dancing, and tomorrow is a new day. Some other influence, some other form to embrace. So let's dance! © Milan Djuric



Bio/Profile:
Shazalakazoo -Balkan Breakz  - making electronic music since 1998; performing it live since 2000. Shazalakazoo performed in various clubs in Belgrade, Novi Sad, Sremski Karlovci, Stara Pazova (Serbia), Zagreb, Pula (Croatia), Ljubljana, Logatec (Slovenia), Basel (Switzerland), Amsterdam, Nijmegen (Netherlands), Cologne and Dortmund (Germany). Shazalakazoo performed at various festivals: EXIT Festival (Novi Sad, Serbia), Aprilski Susreti Festival (Belgrade, Serbia), SeriousPop Festival (Vienna, Austria), Media Mediterranea Festival (Pula, Croatia), Karantena Festival (Dubrovnik, Croatia), Underwater Overground Festival (Sibenik, Croatia), Urban Fest (Osijek, Croatia), Lift Club Fest (Sarajevo, Bosnia and Herzegovina), Terminal00 BalkanArt Festival (Ljubljana, Slovenia) and Golden Drum Advertising and Media Meeting (Portoroz, Slovenia). Shazalakazoo tracks were released at various compilations: Belgrade Coffeeshop (B92, Serbia), Mute Magazine (Fallout Records, UK), Bombardiranje New Yorka (Listen Loudest Records, Croatia) and Media Mediterranea (Metamedia, Croatia).

Shazalakazoo are Milan Djuric (in studio: programming, vocals, woodwinds, keyboards, guitars; live: computer, midi-controllers, vocal) and Uros Petkovic (in studio: programming, scratching, keyboards, guitars, violin; live: computer, turntables).

VISIT THEM ON MYSPACE arrsmall1 - 1132768.1arrsmall1 - 1132768.1


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